torsdag 17 januari 2013

Ibland kommer berget till Muhammed

Att jag inte uppdaterar bloggen betyder som vanligt att det har hänt något bra. Jag har fått ett förlag till mitt manus och sättningen är i princip klar. Det var Pluribus som släppte min förra bok som ville hoppa på segertåget och stå bakom boken. Nu är det mesta redan fixat men det känns ändå väldigt bra, upplagan kommer bli lite större, kontaktnätet vidgas osv.
Jag har som sagt ägnat helgen (med paus för absint och öl) till att övervaka sättningen av manuset. Bestämde mig för att ändra format på boken (nu blir den liten och tjock). Sjukt roligt att snöa in på detaljer som ifall man ska kursivera kapitäler, ha gemena siffror osv.  Resultatet blev hur som helst utmärkt.
Som tack för sättningen skall jag gå igenom en översättning. Klassisk byteshandel.

Jag har även läst 1000 böcker sedan sist. Ska försöka skriva lite om någon snart.

- Skriva klart manus
- Föra in sista rättningarna

- Läsa manus en sista gång
- Korrekturläsning
- Baksidestext
- Omslag
- Distributionskontakt

- Formalia (ISBN osv.)
- Sättning
- Förlag

- Trycka
- Utskick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar