onsdag 27 februari 2013

You can´t imagine how much fun were having

Minns ni barn, förra veckan, ja då var det inne att göra en så kallad "Harlem Shake". Glad som jag var, och antifascist, tog jag med mig min finaste plastkaktus (se slutet!) och spindelmannenbalaclava och gav mig ut för att vara en del av fenomenet. Vi samlades vid vattentornet Patronen (för malmöbor mer känt som "Kuken" eller "Malmökuken") och shakade loss för visa på vilket kaos det kommer bli om rasistsekten SDL vågar sig till Malmö och samtidigt driva med oss själva. På söndagen skulle den klippas ihop.
Men på lördagen kom bakslaget, Dagens Nyheter dödförklarade Harlem Shaken och förklarade att den nu mer var "ute". Katastrof! Innan den ens hade klippts ihop var videon för gammal! Först blev jag förfärad men sedan förstod jag att detta kan vara papperstidningarnas nya roll. Eftersom de är för långsamma för att plocka upp trender och fenomen så kan de istället vara först med att dödförklara saker! Som en lite ogin hämnd för att saker sker utanför deras kontroll och övervakning. Eller om man funderar på det så räcker det kanske med att de skriver om det eftersom det verkligen är ett tecken på att det är över.
Med det sagt så kommer den här och nu har den varit ute så länge att den förmodligen har blivit inne igen (som chattroulette ungefär).



Jag skulle vilja skriva att inga djur skadades vid inspelningen men någon eldade på räven med en brinnande sprayburk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar