tisdag 12 mars 2013

Billiga böcker?

Det nya med bokrean är att inte alls uppskatta bokrean. Måste säga att jag också tyckte det var roligare när det var bokhandlarnas grej och inte förlagens. Nu för tiden blir jag mest irriterad över att jag köpt en massa böcker till fullpris som sedan reats ut innan jag hunnit läsa. I år beställde jag "Om en vinternatt en resande" av Italo Calvino för hundra spänn mer veckan innan. Nu står den i bokhyllan och glor på mig. Hur bra den än kommer att vara så kommer den ha svårt att vara något mer än årets felköp. Men för er andra är den ett tips. Precis som Bolanos "Amulett" och Henry James "När skruven dras åt".
En fördel är ju dock att det onekligen är tidsbesparande när det räcker med att kolla in en internetbokhandel för att se vad som bjuds. Fast jag hittade "The Art Of War" av Sun Tzu på Akademi bokhandelns rea i lördags. Det var en version i någon slags stilig sidenbindning, dock var jag ganska full och lät tillfället slippa undan. Dont´t shop drunk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar