onsdag 27 mars 2013

Första orden om boken

Det finns en speciell sorts tomhet som drabbar en när man precis avslutat något stort och krävande. Tomheten av att inte veta var man ska lägga all sin tid, sina tankar och sin energi. Man bara går runt och vet liksom inte var man ska ta vägen. Så är det för mig nu. I brytpunkten mellan boksläppet och tiden då det börjar trilla in mail, mess och kommentarer från de som läst klart. Vänta på recensioner, vattna blommor, kolla mailen, skura golv. Blir snart tokig nog av alla oförlösta tankar att jag börjar skriva något nytt.

"Han åt mitt hjärta" finnas att köpa hos bokus nu! Adlibris har tydligen internt datastrul och kan inte hämta uppgifterna om den hos bokrondellen som distribuerar. Vet inte om den kan beställas där eller om man måste vänta till de fixat sina problem.

"Homosex!", stod det. Typ den första kommentaren på boken som jag fick via SMS. Haha, det gör mig glad även det är lite fel. Visst stämmer det att jag delvis inspirerats av Yaoi kulturen men homosexualitet är knappast det bärande temat. Eller det är en poäng med att jag inte gör en poäng av det. Mina karaktärer får ligga som de vill. Sexualiteten får inte vara så fri som den vill i den riktiga världen men när jag får bestämma gäller andra regler.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar