måndag 10 december 2012

Att namnge en strippklubb

Man ska aldrig tro att man kan skriva för fel gör man hela tiden. Min korrekturläsare skickade förra veckan ett par pinsamheter via SMS till mig. Förmodligen var de bara en droppe i havet. Förhoppningsvis hittas i alla fall nästan alla (jag hittar i fel i böcker ganska ofta nu för tiden). Men vad säga om "bröstkrogen" (strippklubb?) eller "Landtärnorna" (sjöfågel? landfågel?).

Jag tror jag, via felaktigheterna, kan gissa mig till att hon är halvvägs igenom manuset nu. Snart! Snart! Snart kan jag gå vidare till nästa steg i planen. Sättning av färdigt manus! Förhoppningsvis trillar det in ett omslag till helgen också.

Så ett ord om det litterära växelbruket. Att blanda sitt skrivande med översättande är sjukt värt och att byta genre också. Nu har jag påbörjat vad som kan bli nästa stora projekt. Inte helt klar om det kommer bli en "faktabok" eller någon form av poesi. Förmodligen kommer det landa någonstans emellan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar