torsdag 3 januari 2013

"Tyst diplomati"

Oj, oj, oj här är man borta lite över helgen och genast störtdyker statistiken som en skadeskjuten kråka. Vilken hets! Jag har i alla fall ägnat min tid åt "tyst diplomati", för att få sättaren att fixa min bok. I den egocentriska bokprocessen vill man gärna tro att han suttit flera månader och bara väntat på att få fixa min bok. Det hade han inte.
Vi möttes på samma nyårsfest och en försvarlig del av tiden där gick åt till övertalning. Vid närmare eftertanke var nog diplomatin inte särskilt "tyst". Jag lovade att bjuda på sprit, korrekturläsning av hans projekt, även en ospecificerad summa pengar nämndes, men tillslut så tror jag att jag lyckades. Annars är min förhoppning att han var så full att jag nu kan lura honom att han tog "jobbet".

Måste rusa. Ska bli bättre på att uppdatera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar