måndag 19 november 2012

Ett dött lik

Nu är vi framme vid det oundvikliga. Svaret på hur långt jag egentligen har kommit med mitt manus. Jag vet att jag har hävdat att manuset har varit färdigt i över ett år nu. Men då har det faktiskt varit olika versioner som varit klara (första utkastet, första versionen, första versionen som någon får läsa, versionen som skickades till ett förlag, ny version, första versionen jag lite nöjd med, första riktiga versionen osv). Nu är jag i alla fall framme vid näst sista versionen. Jag har kommit till sida 37 av 112 och det går ganska snabbt fram. Varje gång jag sätter mig ostört ett par timmar hinner jag typ 10 sidor. Jag har kommit så långt att jag börjar bli nöjd och jag rättar till mindre och mindre saker, men fortfarande är det väldigt viktiga ändringar. Sist upptäckte jag, till min fasa, att jag använt uttrycket "som ett dött lik". Ja, hur skulle liket vara om det inte var dött? Det skulle ju iofs. kunna vara en zombie, men å andra sidan är jag är inte säker på att zombies verkligen lever. Beror kanske på vilken bok eller film man konsulterar. Hur som helst vill jag inte ha några döda (eller levande) lik i denna boken. För den som vill läsa en zombiebok på temat finns Varma kroppar av Isaac Marion. Första halvan är riktigt bra, andra halvan riktigt dålig. Se förresten upp med trailern för den kommande filmen. Den förstör boken helt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar