lördag 24 november 2012

Lugubert förfarande

Åh äntligen! Jag har varit så sjukt peppad på Bodil Malmstens skrivbok ända sedan jag hörde att hon hade en på gång. Och så plötsligt dyker den upp, Så gör jag : konsten att skriva! Den hamnar omedelbart överst på läslistan. Trots att jag genast måste läsa tredje Game of thrones boken innan den nya säsongen börjar. Återkommer och berättar exakt hur bra Bodils bok är när jag fått hem den och läst den.
Idag har det inte riktigt gått framåt med skrivandet men jag hittade en väldigt vacker formulering i Fyrväktaren av Jeanette Winterson. Den ska jag genast stjäla. Ibland blir man väldigt inspirerad av ord man hittar. Besviken dock att ingen har reagerat på att jag stal ordet "luguber" från Klas Östergrens Gentlemen och satte det i Bollkastaren. Känner att jag når nya höjder av nörderi hela tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar